tirsdag 3. mai 2016

Splitter ny single slippes 13. mai: "Den fjerde timen"

Fredag 13. mai slipper jeg min andre single fra den kommende plata "Trollspeil". Den første het "Det som skjer" og ble sluppet i juli 2015. CD'n "Trollspeil" slippes 23. mai.

Den nye låta heter "Den fjerde timen" og er en slags sjølbiografi i komprimert form, forkledd som progpop med lett sommerfølelse. Singelen vil være tilgjengelig hos alle nedlastnings- og strømmetjenester på utgivelsesdagen. Det vil også dukke opp en splitter ny musikkvideo i den forbindelse. 

Denne låta var en av de første vi skrev til skiva og en av de første vi jobbet med i studio. Etter å hatt tekstmessig skrivesperre i flere år, fikk jeg et befriende gjennombrudd med denne låta og plutselig fant jeg tilbake til ordene...eller jeg fant nye ord om nye ting. Teksten er min og musikken er skrevet av Vesa Pekkala og meg. Vesa har arrangert og vi har produsert sammen. 

"Den fjerde timen" er innspilt av Frode Martinsen i Soundcheck studio i Drammen, mikset av Jim Berget hos Flatcity studio i Enebakk og mastret av Alex Wharton i legendariske Abbey Road studios i London. Musikere på låta er, foruten meg sjøl på vokal, Vesa Pekkala på synthesizere og gitar, Jørn Gundersen på bass, Geir Ormøy på trommer og Ida Skarsvik Hekneby på bakgrunnsvokaler.

"Den fjerde timen" er distribuert av Phonofile.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar