tirsdag 10. januar 2017

Mørket kommer 27. januar 2017

"Mørket". Foto: Thomas Mørch. Design: Henning Bergersen.
Fredag 27. januar slipper jeg singelen "Mørket". Den etterfølges av filmen med samme navn. Filmen er fotografert av Thomas Mørch og klippet av Hedvig Lien. Alle opptak er gjort i Hallingdal.

"Mørket" har allerede vært listetNorsk på Spotify sin spilleliste Norsk rock.

"Mørket" er den ærligste og mest direkte teksten jeg har skrevet. Borte er alle bilder og metaforer. Borte er alle poetiske fraser. Denne gangen kler jeg meg naken og hopper uten sikkerhetsnett. Teksten handler om det vrengbildet man kan få av seg sjøl når man sliter med tunge tanker, Den handler om et sjølbilde som slår sprekker og om den belastningen man kan være for sine omgivelser når man har det sånn. Den handler om å oppleve at man har blitt en skygge av seg selv. Den handler om å stirre rett inn i trollspeilet og tro på den løgnen man ser! Men den handler også om takknemlighet over livet og lettelsen over at lyset i enden av tunnelen ikke alltid er toget som kommer imot.

Musikken er trolig det tyngste jeg har gjort siden de glade dager i MOYS, men samtidig er den en godt fordekt hyllest til gamle helter som King Crimson og Duran Duran.

Jeg håper denne låten kan pirre rockefoten, vekke litt gjenkjennelse og forhåpentligvis gi trøst til noen slitne sjeler der ute! "Mørket" er hentet fra min debutplate "Trollspeil", som ble sluppet 23. mai 2016.

Musikere:
Ida Skarsvik Hekneby (kor)
Jørn Gundersen (bass)
Geir Ormøy (trommer)
Vesa Pekkala (gitar)
Henning Bergersen (sang).

Tekst: Henning Bergersen. Musikk: Vesa Pekkala og Henning Bergersen.

Arrangert av Vesa Pekkala. Produsert av Vesa Pekkala og Henning Bergersen.

Tekniker: Frode Martinsen, Soundcheck studio. Miks: Jim Berget, Flatcity studio. Mastering: Alex Wharton, Abbey Road studios.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar